tczew - tcz.pl logo
TCZ.PL Sp. z o.o. z siedzibą w Tczewie oświadcza, iż nie bierze odpowiedzialności za posty, opinie, poglądy użytkowników tego forum.
Wszystkie posty użytkowników tego forum pisane i publikowane są wyłącznie na ich własną odpowiedzialność prawną.
Reklamacja - Orange - Wersja do druku
Tczew - TCZ.PL - Forum dyskusyjne
Reklamacja - Orange - Wersja do druku

+- Tczew - TCZ.PL - Forum dyskusyjne (http://forum.tcz.pl)
+-- Dział: Ogólnie (/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Knajpa (/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Wątek: Reklamacja - Orange (/showthread.php?tid=2618)

1 2


Reklamacja - Orange - lukee - 2009-10-21 01:07

Witam!
Mam małą prośbę do osób, które może już miały do czynienia z pisaniem reklamacji - tym bardziej jeśli do Orange Wink Proszę o jakieś sugestie co zmienić, co usunąć, a co można dodać Smile


Cytat: Zgłaszam reklamację dotyczącą pośrednio podpisania Aneksu do umowy/ przedłużenia umowy/ o świadczenie usług telekomunikacyjnych dla oferty Orange Mix 25.

Podpisanie Aneksu do umowy było następstwem rozmowy telefonicznej jaką przeprowadził ze mną Państwa przedstawiciel handlowy z tzw. call center. W zamian za przedłużenie umowy zaoferowano mi m.in.: (wymienione usługi[...]). Wszelkie szczegóły dotyczące świadczonych usług znajdują się w Aneksie do umowy jaki otrzymałem od Państwa przesyłką kurierską. Wraz z aneksem otrzymałem jeszcze 3 kartki z regulaminami poszczególnych promocji i nic poza tym.

Reklamacja dotyczy nieścisłości jaka pojawiła się wraz z otrzymaniem od Państwa rozliczenia za okres od *.*.2009r do *.*.2009r. W załączniku do faktury, na którym znajduje się wyszczególnienie pojawiły się opłaty związane z numerem telefonu, z którego nigdy nie korzystałem, ani którego nigdy nie posiadałem – numer ten to 797 *** ***. Wyszczególnione opłaty w łącznej kwocie *zł to:
• Aktywacja karty SIM i kwota na start: *zł
• Orange mix 10 przedpłaty za okres 04.10.2009 – 03.11.2009: 10zł.

Chciałbym nadmienić, że nie otrzymałem od Państwa żadnego startera, żadnej karty SIM, ani przynajmniej dokumentów świadczących o tym, iż takowe powinny znajdować się w kopercie. Co więcej - otrzymana od kuriera koperta była zaklejona jedynie foliową torebką przeznaczoną dla dokumentacji firmy kurierskiej doklejoną na zewnątrz koperty. Na zakładce koperty, która służy do jej zaklejenia znajduje się jeszcze taśma zabezpieczająca warstwę klejącą! Mogę dosłać zdjęcia koperty jako dowód.

Tutaj pojawia się też pytanie czemu koperta, w której znajdowały się moje dane osobowe oraz istotne informacje o zawartej umowie z Państwa firmą nie była należycie zabezpieczona? Czy jest to powszechnie stosowane rozwiązanie? Gdyby ktoś wyciągnął z niej część zawartości (i przypuszczam, że tak właśnie mogło być w tym przypadku) nie byłoby nawet jakichkolwiek śladów! Sądziłem, że firma Orange jest firmą godną zaufania, dbającą nie tylko o atrakcyjne oferty, ale również o bezpieczeństwo swoich klientów. Niestety – bardzo się zawiodłem.

Powracając do sprawy dodatkowego numeru telefonu żądam wyjaśnienia skąd w ogóle pojawił się on na moim rachunku i kto jest za to odpowiedzialny. Mam nadzieję, iż wynika to bardziej z pomyłki, niż z chęci podniesienia sobie „sprzedaży” któregoś z przedstawicieli handlowych Państwa firmy. Być może jestem zbyt podejrzliwy, ale niestety i taką możliwość biorę pod uwagę.

Ponadto, jeśli nie otrzymałem wyżej wymienionej karty SIM to kto ją aktywował? Wiem, że odbywa się to przez uruchomienie telefonu z umieszczoną w nim ową kartą. Istnieje więc ryzyko, że ktoś może korzystać z tej karty, a wszelkie opłaty z tego wynikające będą obciążać moje konto na co oczywiście stanowczo się nie zgadzam!

W związku z zaistniałą sytuacją domagam się natychmiastowego zablokowania karty SIM, dla której przyporządkowany jest numer telefonu: 797 *** ***. Oczekuję również zwrotu kosztów jakie poniosłem przez rzekome aktywowanie karty oraz przedpłatę abonamentu czyli kwotę w łącznej wysokości *zł. W razie powstania dodatkowych opłat, które mogą być wynikiem wykorzystywania tego numeru przez osoby trzecie oświadczam, iż będę domagał się ich anulowania.

Liczę na wyjaśnienie sprawy związanej z aktywowaniem nowego numeru telefonu. Dodatkowo proszę o sprawdzenie i potwierdzenie uruchomienia usług dodatkowych jakie zgodnie z Aneksem do umowy powinny być uruchomione „gratis” dla mojego numeru telefonu: 503 *** ***.

W ramach rekompensaty za stracony czas, nerwy i poniesione koszty związane z zaistniałą sytuacją proponuję zadośćuczynienie z Państwa strony w wysokości 100zł w formie doładowań po 25zł w czterech kolejnych okresach rozliczeniowych dla numeru telefonu 503 *** ***.

Liczę na szybkie i przychylne rozpatrzenie niniejszej reklamacji.



RE: Reklamacja - Orange - leoncjo - 2009-10-21 01:32

W sumie chyba jest ok. Przedostatni akapit podoba mi się najbardziej.Smile

Z tą kopertą to niezły numer.


RE: Reklamacja - Orange - Maxx - 2009-10-21 01:54

Trochę dużo filozofii i skakania po tematach w tej reklamacji.
Ja rozumiem że reklamacja dotyczy dwóch czy trzech spraw i powinienieś to tematycznie rozplanować, nawet w punktach. Najpierw przedstawiasz numer którego reklamacja dotyczy, swoje dane itp., zresztą to wiesz, następnie przechodzisz do opisania spraw:
1. Nienależyte zabezpieczenie dokumentów. Tutaj możesz dokumentację fotograficzną od razu wkleić, żeby nie dawać Centertelowi podstaw do przedłużania sprawy. Albo wcale nie wspominaj o zdjęciach tylko trzymaj je w zanadrzu, zależy od strategii jaką obierzesz.
2. Mix10, możesz pojechać trochę ostrzej i krócej.
Nigdy nie podpisywałeś umowy na ww. numer ani tez nie posiadałeś, więc tym samym nie mogłeś aktywować przypisanej do niego karty SIM. Domagasz się zwrotu poniesionych kosztów, w przeciwnym przypadku będziesz zmuszony wszelkie bieżące i przyszłe obciążenia związane z ww. numerem potraktować jako wyłudzenie. Swoich domysłów nie musisz nawet zbytnio opisywać, nie musisz też tego wiązać z aneksem który podpisywałeś.
3. Zgodne z regulaminami poinformowanie o włączeniu usług, jeżeli takowe nie nastąpiło.

Trochę pojechałeś z tą rekompensatą, pewnie tego nie dostaniesz. Ale w sumie dobrze że wysoko ustawiasz poprzeczkę a nie czekasz aż Orange coś Ci zaproponuje.


RE: Reklamacja - Orange - cat-eye - 2009-10-21 09:36

(2009-10-21 01:07)lukee napisał(a):  W załączniku do faktury, na którym znajduje się wyszczególnienie pojawiły się opłaty związane z numerem telefonu, z którego nigdy nie korzystałem, ani którego nigdy nie posiadałem – numer ten to 797 *** ***.

Nie ukradł Ci nikt ostatnio dowodu / prawa jazdy / paszportu czy innego dokumentu?


RE: Reklamacja - Orange - lukee - 2009-10-21 10:07

Dziękuję za odzew Big Grin

Ta Reklamacja jest napisana dla kogoś - żadnych strat dokumentów tożsamości nie stwierdzono Wink
Napisałem o aneksie dlatego, żeby opisać sprawę z kopertą - być może ma to związek z karta SIM której nie dostałem, przy okazji ochrzanie ich za słabe zabezpieczenie przesyłanych dokumentów.

Poprawię akapit z nowym numerem, na który nie podpisywałem żadnej umowy zgodnie z tym co sugeruje Maxx Wink

Czytałem gdzieś na forum, że warto wspomnieć o rekompensacie. Najczęściej sami oferują ją w formie darmowych smsów itp., ale dobrze jest właśnie samemu domagać się więcej. A nóż-widelec się zgodzą Wink

Jeszcze raz dzięki za pomoc Wink


RE: Reklamacja - Orange - rosolini - 2009-10-21 10:21

Z jakiej firmy był kurier? Jeździłem kiedyś w TNT i woziłem podobne przesyłki z Orange. U nich to norma, że umowa jest doklejona na zewnątrz przesyłki ale sama przesyłka powinna być zaklejona i zabezpieczona przed ingerencją osób postronnych.


RE: Reklamacja - Orange - lukee - 2009-10-21 10:32

Kurier był z DPD. Przesyłką była właśnie sama koperta z dokumentami. Zamiast zakleić ją normalnie jak się kopertę zakleja to zakładkę koperty zakleili tylko tą koszulką foliową na list przewozowy. Nie wiem czy to wynika z oszczędności czasu, który zmarnowaliby na normalne zamykanie kopert? Tongue Bo przecież samej koperty nikt już ponownie nie wykorzysta Tongue


RE: Reklamacja - Orange - rosolini - 2009-10-21 10:55

Przesyłki są pakowane przez Orange i to im należy się opier*** - DPD dostarcza jedynie swoje foliopaki.


RE: Reklamacja - Orange - lukee - 2009-10-21 10:59

Dlatego też napisałem kilka słów o zabezpieczeniu koperty Cool


RE: Reklamacja - Orange - rosolini - 2009-10-21 11:13

btw. z tymi przesyłkami od operatorów komórkowych, to zazwyczaj było więcej problemów niż się na tym zarabiało Sad


RE: Reklamacja - Orange - renioko - 2009-10-21 21:57

napisz krocej
Maxx ma calkowita racje
Jeszcze mozesz sie powolac na ustawe o ochronie danych osobowych i na obowiazek nalezytego ich zabezpieczenia.


RE: Reklamacja - Orange - kajoja23 - 2010-03-29 15:25

Hymm,mnie teraz czeka napisanie reklamacji do orange poniewaz bez mojej zgody zdjeli mi mix 55 i zmienili na abonament 55zl - naciągacze Sad


RE: Reklamacja - Orange - MacGyver - 2010-03-29 16:16

Wyrzuć wszystkie teksty w stylu "mam nadzieję", "być może", "gdyby ktoś", "przypuszczam". Musisz być pewien swego, a nie przypuszczać. Musisz żądać, a nie mieć nadzieję.

Żadnych pytań retorycznych i domysłów w stylu:
Cytat:Tutaj pojawia się też pytanie czemu koperta, w której znajdowały się moje dane osobowe oraz istotne informacje o zawartej umowie z Państwa firmą nie była należycie zabezpieczona?
Ponadto, jeśli nie otrzymałem wyżej wymienionej karty SIM to kto ją aktywował?
Powinno być: "Koperta, zawierająca moje dane osobowe, nie była należycie zabezpieczona." Koniec i kropka.

Powinno być: "Nigdy nie otrzymałem, a tym bardziej nie aktywowałem wspomnianej karty SIM." Koniec i kropka.

Cytat:Sądziłem, że firma Orange jest firmą godną zaufania, dbającą nie tylko o atrakcyjne oferty, ale również o bezpieczeństwo swoich klientów. Niestety – bardzo się zawiodłem.
ŻADNYCH komplementów! Tym sposobem okazujesz uległość, co natychmiast zostanie wykorzystane!

Generalna zasada: suche fakty dotyczące niezgodności i żądania. Na końcu krótka formułka grzecznościowa. To wszystko.

Orange ma swoich psychologów i prawników, więc musisz trzymać się zasad ogólnie przyjętych w środowisku prawniczym, a więc mówić ich językiem.
Warto też zagrozić upublicznieniem sporu w mediach i powiadomieniem UKE i UOKiK, działa mocno. A jak będą się spierać- powiadomić UKE. Działa jeszcze mocniej, a dodatkowo UKE lubi sprawy dotyczące telekomów. Smile


RE: Reklamacja - Orange - cat-eye - 2010-03-29 16:31

(2010-03-29 16:16)MacGyver napisał(a):  Wyrzuć wszystkie teksty w stylu "mam nadzieję", "być może", "gdyby ktoś", "przypuszczam". Musisz być pewien swego, a nie przypuszczać. Musisz żądać, a nie mieć nadzieję.

[...]

MacGyver - reklamacja była w październiku 2009, myślę, że lukee dawno już ją złożył i otrzymał odpowiedź. Wink


RE: Reklamacja - Orange - lukee - 2010-03-29 16:34

A no, złożona, ale niestety nie wiem jaki w końcu był finał sprawy Tongue Ale dzięki za odp. MacGyver mimo wszystko ;D Przyda się może na przyszłość Wink